Followers

Friday, February 28, 2014

Minggu ini...

Minggu ini adalah minggu yg memenatkan bg seorang analis pelaburan saham...
Minggu ini company announcement di website Bursa Malaysia dipenuhi dengan quarterly results untuk bulan Oct-Dec 2013...juga untuk syarikat yang mempunyai financial year end December, ini merupakan quarter terakhir dan menunjukkan keputusan sepanjang tahun... Jadi, update valuation model dan buat projection baru untuk tahun akan datang adalah rutin...dan perubahan forecast untuk nilai harga sesaham berubah mengikut forecast baru...
Minggu ini juga merupakan giliran aku untuk menyediakan morning meeting notes yang merangkumi pergerakan saham, harga index-index terpilih dan harga commodities tertentu pada hari sebelumnya..Daily note juga mengandungi berita2 terhangat dan terkini untuk syarikat2 yang tersenarai dalam bursa yang berada dalam pantauan syarikat aku kerja..
Seperti kebiasaan, aku meneruskan rutin pergi kerja sebelum matahari naik...tp aku tidak berjaya memecahkan rekod balik kerja paling lewat...
Paling lewat aku balik kerja adalah 11.30 malam semasa aku ikut team private equity pergi visit ke sebuah negeri di utara tanah air...so rekod tu masih valid...Minggu ni paling lewat aku balik pun pukul 11.10 malam...dan paling lewat aku tidur adalah 2 pagi...jadi, tak adalah teruk sangat...
Tapi, aku sedar yang otak aku semakin lembab...mungkin kerana dah exceed capacity...kawan sekerja tanya soalan2 mudah pn aku tak boleh jawab dan merepek bukan2...pastu terlupa tukar tarikh atas report...apakah?
Hah! Mungkin otak yang slow ni tanda-tanda penuaan... Selain dari eyebag yang melingkari di sekeliling mata sepetku (nasib baik aku memang sejak azali lagi sedar dan menerima kenyataan yang aku memang tak cantik, cun pun jauh sekali)...huhuhu...
Again, liza nur dan alasan2 beliau...kuikuikui...sabar ajela...
Dengan ini, aku officially meminta ampun dari Nurul Syahida dan Zara Amani kerana gagal untuk menghabiskan manuskrip part aku yg aku gelar 'bridesmaid'.
InsyaALLAH, aku akan cb abiskan before April seperti yg dijanjikan...sob sob sob...
(Okay, aku angkat tangan sekarang) "Aku berikrar takkan tengok anime One Piece lagi di masa lapang dan bl dah sampai masa busy baru nak struggle dan realize manuskrip belum siap...sob sob sob... Dengan ini, aku berjanji takkan tengok kartun lagi sehingga manuskrip aku siap"..
Sekian, terima kasih... :p

Yang masih tak hebat-hebat,
liza nur

No comments:

Post a Comment