Followers

Wednesday, July 23, 2014

Raikan kemenangan...bukan kematian

Aku benci keganasan.
Aku marah pada kekejaman yang berlaku di Gaza.
Aku Muslim dan aku berbangga dengan agama aku walaupun orang menyelar Muslim pengganas.
Ya, aku doakan pejuang Islam di Gaza selamat dan meraih kemenangan.
Tetapi, aku terkilan apabila melihat cacian saudaraku ke atas tentera Israel yang terkorban dan postkan gambar2 orang yang sudah mati atau mengeluarkan komen 'padan muka'. Jangan menjadikan diri kita seperti mereka kerana ajaran agama kita lebih mulia dari itu.
Marilah kita sama-sama meraikan kemenangan pejuang agama kita tiap kali tentera Gaza berjaya dalam pertempuran...Ya, raikan kemenangan tetapi bukan raikan kematian manusia.
Tentera Islam di Gaza berjuang demi kebebasan... demi nyawa-nyawa yang cukup berharga...
Mereka terpaksa membunuh untuk melindungi diri dan keluarga dari serangan musuh... Ia bukan disengajakan...
Ajarkan pada dunia, Islam bukan pengganas...Islam perjuangkan keamanan dan kemanusiaan.
Kalau kita mengecam sesuatu yang buruk, jangan kita pula mempamerkan sifat yang buruk yang mampu membuat orang salah sangka pada agama kita.
Peace!
http://www.youtube.com/watch?v=rD79V9qAPSw


No comments:

Post a Comment